V roce 2020 přerušil naše aktivity Covid

Tomíci pro jiné 2019

Turistický oddíl TOM 2607 Střelka se v roce 2019 ve spolupráci se ZŠ K.Dvořáčka opět zapojil do projektu „Poznáváme Českouu republiku“, který je dotován MŠMT přes Asociaci TOM. V rámci projektu se žáci postupně seznámili s přírodou,  historickými památkami a vědeckými centry.

Brno – návštěva vědeckého parku VIDA

Ve středu 20.března jsme se vydali do Brna, abychom navštivili zábavný vědecký park VIDA. Užili jsme si cestování autobusem, vlakem i tramvají. VIDA centrum se všem líbilo. Vyzkoušeli jsme si hodně exponátů a podívali se i na vědeckou show. Odpoledne jsme se vrátili tramvají zpět do centra Brna a zašli se podívat na Brněnského draka a jiné zajímavosti Brna. Večer jsme se spokojeně vrátili domů.

Brno 1    Brno 2   Brno 3   Brno 4   Brno 5

Stará Ves u Rýmařova – návštěva Outdoorového centra

O návštěvu Outdoorového centra byl velký zájem a tak jsme vypravili dvě skupiny. V pondělí 27.května vyrazili na cestu žáci 8.tříd a v úterý je následovali žáci 7.tříd. Vzhledem k obtížnému spojení jsme museli objednat zvláštní autobus pro cestu tam i zpět. Žáci si užili celý den plný aktivit v čistém vzduchu v podhůří Jeseníků. Všichni projevili sportovního ducha a vyzkoušeli všechny nabízené atrakce.

Stará Ves 1    Stará Ves 2   Stará Ves 3     Stará Ves 4     Stará Ves 5   Stará Ves 6   Stará Ves 7   Stará Ves 8

Zámek Kunín – Program pro děti 1.stupně

Ve středu 29.května jsme vypravili autobus s dětmi 3. a 4.  tříd na pohádkovou výpravu na zámek Kunín. Přijeli jsme v dostečném předstihu před programem a tak jsme měli čas pořádně si prohlédnout prostory zámku a vyslechnout průvodce, který nás seznámil s historií zámku. Poté jsme se zájmem sledovali divadelní příběh. Prohlédli i vyzkoušeli jsme si divadelní masky a někteří z nás si při dalším příběhu postupně vyzkoušeli divadelní kostýmy. Na závěr jsme vyšli do zámeckého parku a každý si opekl špekáček. Spokojeně jsme se vrátili domů.

Kunín 1    Kunín 2    Kunín 3     Kunín 4     Kunín 5  Kunín 6

Tomíci pro jiné 2018

Turistický oddíl TOM 2607 Střelka se ve spolupráci se ZŠ K.Dvořáčka zapojil do projektu „Poznáváme Moravu“, který je dotován MŠMT přes Asociaci TOM.

V rámci projektu se žáci postupně seznámili s historickými památkami a vědeckými centry. Účastníci projektu se podíleli na nákladech dle rozpočtů jednotlivých akcí. Akce jsme propagovali letáčkem v různých třídách ZŠ – dle vhodnosti pro daný věk.

Brno – návštěva vědeckého parku VIDA

Ve čtvrtek 1.února jsme se vydali do Brna, abychom navštivili zábavný vědecký park VIDA. Užili jsme si cestování autobusem, vlakem i tramvají. VIDA centrum bylo super. Vyzkoušeli jsme si hodně exponátů a podívali se i na vědeckou show. Odpoledne jsme se vrátili tramvají zpět do centra Brna a zašli se podívat na Brněnského draka a jiné zajímavosti Brna. Večer jsme se spokojeně vrátili domů.

Brno 1    Brno 2    Brno 3

Praha s návštěvou muzikálu

Naskytla se nám možnost navštívit v Praze zajímavý muzikál – Mýdlový princ. Proto jsme se rozhodli tentokrát nezamířit za vědou, ale za kulturou. Vyjeli jsme vlakem brzy ráno, abychom ještě před představením prošli některé  pražské památky. Pěšky jsme si prošli historické centrum, snědli své svačiny a už byl čas na muzikál. Zážitek z muzikálu byl umocněn přítomností známého zpěváka Václava Neckáře na děkovačce.

Praha 1    Praha 2    Praha 3

Olomouc – návštěva Pevnosti poznání

Ve středu 17.října jsme se brzy ráno sešli v Orlové na autobusovém nádraží a jeli do Ostravy, kde jsme nastoupili do vlaku Pendolino. Tramvají jsem dojeli do centra města, prohlédli si orloj a historické i moderní kašny a sochy. Pěšky jsme došli k Pevnosti poznání a postupně procházeli jednotlivá oddělení. Vyzkoušeli jsme si historické uniformy a procvičili si mozek při luštění hlavolamů. Pak jsme si odpočinuli při programu v Planetáriu a ještě se věnovali přírodním vědám. Tramvají jsme se vrátili k vlakovému nádraží, kde nás čekalo překvapení ve zpoždění vlaku. Naštěstí jsme měli v Bohumíně přípoj autobusu a tak jsme dorazili domů jen o hodinu později.

Olomouc 1    Olomouc 2    Olomouc 3

Tomíci pro jiné 2017

Turistický oddíl TOM 2607 Střelka se ve spolupráci se ZŠ K.Dvořáčka opět zapojil do projektu „Poznáváme Českou republiku“, který je dotován MŠMT přes Asociaci TOM. V rámci projektu se žáci postupně seznamovali s přírodními zajímavostmi i historickými památkami na území České republiky. Účastníci projektu se podíleli na nákladech dle rozpočtů jednotlivých akcí.

Olomouc – návštěva Pevnosti poznání

Naše třída využila nabídky organizace A-TOM k účasti na poznávací akci. Ve čtvrtek 2. února jsme se brzy ráno sešli v Orlové na autobusovém nádraží a jeli do Havířova, kde jsme nastoupili do vlaku RegioJet. Cesta s obsluhou se nám velmi líbila a skoro s lítostí jsme vystupovali v Olomouci. Tramvají jsem dojeli do centra města, prohlédli si orloj a historické i moderní kašny a sochy. Pěšky jsme došli k Pevnosti poznání a postupně procházeli jednotlivá oddělení. Nejvíce nás zaujala expozice Rozum v hrsti, nejen gyroskopem, ale také soutěží o nejlepší koncentraci myšlenek. Pak jsme si odpočinuli při programu v Planetáriu a už byl čas na návrat. Tramvají jsme jeli k vlakovému nádraží, kde jsme znovu nastoupili do Regiojetu. Autobus nás pak dopravil zpět do Orlové. Den plný nevšedních zážitků skončil. Olomouc1  Olomouc2  Olomouc3  Olomouc4  Olomouc5
Brno – návštěva vědeckého parku VIDA

V úterý 27. června jsme se vydali do Brna, abychom navštivili zábavný vědecký park VIDA. Užili jsme si cestování autobusem, vlakem i tramvají. VIDA centrum nás zaujalo od prvního okamžiku. Téměř vše bylo možno vyzkoušet vlastníma rukama a tak jsme byli neustále v pohybu. Před polednem začala vědecká show plná mrazivých efektů – Ledoleto. Po show jsme se ještě věnovali prohlížení a zkoušení exponátů. Tramvají jsme se vrátili zpět do centra Brna a zašli se podívat na Brněnského draka. Akce se nám velmi líbila. Brno1   Brno2   Brno3   Brno4   Brno5  Brno6

Archeopark   Chotěbuz

Dne 15. září 2017 navštívili žáci sedmých tříd  Archeopark v Chotěbuzi. Zde získali mnoho informací o životě Slovanů žijících na našem území. Děti si také vyzkoušeli, jak se v minulosti mlelo obilí, rozdělával oheň, tkaly látky, střílelo z luku a psalo na voskové tabulky. V muzejní části archeoparku jsme měli možnost vidět předměty, které archeologové vykopali na daném území hradiště. Historická exkurze všechny žáky velmi zaujala a obohatila o nové vědomosti.

Chotěbuz1     Chotěbuz 2   Chotěbuz3   Chotěbuz4   Chotěbuz5

ZOO

Dne 20.září 2017 se žáci prvních tříd vydali se svými patrony z 9.tříd na svůj první výlet do Zoo v Ostravě. Bohužel počasí nám nepřálo, ale vůbec to nevadilo, i tak děti viděly spoustu zvířat.  Starší kamarádi nám pomáhali se čtením informací a vysvětlovali všechno kolem zvířat. Výlet se nám velmi líbil a těšíme se na další společnou akci. Ostrava1   Ostrava2   Ostrava3  Ostrava4  Ostrava5

Tomíci pro jiné 2016

Turistický oddíl TOM 2607 Střelka se ve spolupráci se ZŠ K.Dvořáčka zapojil do projektu „Poznáváme Českou republiku“, který je dotován MŠMT přes Asociaci TOM. V rámci projektu se žáci postupně seznamovali s přírodními zajímavostmi i historickými památkami na území České republiky. Účastníci projektu se podíleli na nákladech dle rozpočtů jednotlivých akcí.

Brno – návštěva vědeckého parku VIDA

V rámci projektu Tomíci pro jiné jsme ve středu 16.března vyjeli vlakem do Brna, abychom navštivili zábavný vědecký park VIDA. Užili jsme si cestování autobusem, vlakem i tramvají. VIDA centrum nás zaujalo od prvního okamžiku. Zpočátku byl nejoblíbenějším exponátem tobogán, ale brzy jsme začali zkoumat i další zajímavá zařízení. Téměř vše bylo možno vyzkoušet vlastníma rukama a tak jsme byli neustále v pohybu. Před polednem začala vědecká show. Dva vidátoři nám předvedli různé pokusy o působení atmosférického tlaku. Pak jsme si ještě doprohlíželi zbytek exponátů a jeli zpět do centra Brna. Byli jsme se podívat na Brněnského draka a už byl čas jít na zpáteční vlak.

Vida 1.JPG     Vida 2.JPG   Vida 3.JPG   Vida 4.JPG   Vida 5.JPG

Hrabyně, Darkovičky – památníky 2.světové války

Dne 27.4. se zúčastnili žáci osmých a devátých tříd ZŠ K.Dvořáčka exkurze za poznáním novodobé historie kraje. Žáci navštívili památník  2.světové války v Hrabyni a vojenské opevnění v Darkovičkách. Během exkurze si žáci upevnili své znalosti a získali i mnoho dalších zajímavých informací o životě lidí za války.

Hrabyně 1  Hrabyně 2  Hrabyně 3

Zoo

Dne 17.5.2016 se žáci prvních tříd  vydali na svůj první výlet do Zoo v Ostravě. Počasí nám přálo, a tak jsme mohli vidět mnoho zvířat ve svých výbězích. Dokonce jsme se zúčastnili komentovaného krmení žiraf a mohli si pohladit kozičky. Kromě učitelů se dětem věnovali i jejich patroni z 9. tříd.

ZOO 1  ZOO 2  ZOO 3  ZOO 4

Archeopark  Chotěbuz

Dne 11.10. se žáci sedmých a pátých tříd zúčastnili historické exkurze do Chotěbuzi. V archeoparku si nejprve poslechli poutavé vyprávění o životě lidí v minulosti. Poté si mohli prohlédnou předměty, které se nám z této doby dochovaly. Nakonec následovala prohlídka hradiště a jednotlivých obydlí. No a jako správní lovci si žáci mohli i vyzkoušet střelbu z luku na cíl, dobývání hradiště nebo drcení obilí.

Chotěbuz 1  Chotěbuz 2  Chotěbuz 3  Chotěbuz 4

Liberec  26. – 29. 10. 2016

K návštěvě Liberce a jeho atrakcí jsme vybrali čas  podzimních prázdnin. K dopravě jsme využili levnou nabídku společnosti RegioJet a k ubytování nám nabídla prostory místní základní škola. Během čtyř dnů jsme procvičili svůj mozek v iQLandii, zaplavali si v aquaparku, poučili se i pobavili v Dinoparku a ZOO. Využili jsme i možnosti v době státního svátku navštívit místní radnici a pohovořit s primátorem města. Místní zajímavé atrakce jsou i při využití všech slev finančně náročné a tak jsme byli vděční za dotace Města Orlová a Asociace TOM ČR.